Vrijwilligerswerk en rondreis! - Reisverslagen van Inge Tijmensen - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk en rondreis! - Reisverslagen van Inge Tijmensen - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk en rondreis!

Ik ga voor 5 weken naar Zuid Afrika-Kaapstad.
De eerste 4 weken ga ik vrijwilligerswerk doen in de volgende projecten.
Care Home; opgezet om te zorgen voor verstoten en verweesde kinderen tussen de 0 en 8 jaar oud. Het doel is om de kinderen te plaatsen in gastgezinnen. Jij kan helpen met de zorg voor de kinderen die te jong zijn om naar school te gaan.
Gezondheidszorg; help de zuster van een tehuis met gezondheidscontroles op de kinderen die er verblijven. Indien er kinderen zijn met klachten dan assisteer je met het maken van een afspraak bij een lokale kliniek.
Rondreis (6 dagen Cape to Addo Garden Route tour)
Na het vrijwilligerswerk ga je de omgeving van Kaapstad verkennen. En wat voor een omgeving! Dit gebied staat bekend als de Garden Route. Het is een prachtig en afwisselend gedeelte van Zuid-Afrika die je zeker gezien moet hebben. En dat komt goed uit, want in deze week zie je alle higlights . Je bezoekt o.a. de Kaap, Hermanus, Oudtshoorn, Tsitsikamma National Parken Addo Elephant National Park.