Op de helft - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Inge Tijmensen - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Inge Tijmensen - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ondertussen al weer op de helft van mijn reis!
De eerste week/anderhalve week was toch best wel pittig voor me.
Zoveel wat er op je af komt..Andere omgeving..Een huis delen met zoveel mensen..Je eigen maken in 3 verschillende projecten..Al je taken duidelijk krijgen..En ja toch nog steeds de onzekerheid over mijn Engels ( iedereen in het huis kan het goed).
Gelukkig ging het daarna met de dag beter.
Leer je de mede vrijwilligers en medewerkers beter kennen.
Met de één heb je wat beter contact als met de ander maar dat is ook prima in zo'n grote groep.
Ondertussen zijn er ook al weer vrijwilligers vertrokken waaronder alle 3 de Nederlanders en zijn er afgelopen maandag 4 nieuwe vrijwilligers gekomen.
Het werken met de kinderen ging wel meteen goed en is ook geweldig om te doen.
De extra aandacht die we de kinderen op deze manier kunnen geven is erg fijn en waardevol en wordt enorm door ze gewaardeerd.
Ze komen je met regelmaat een knuffel geven.
Afgelopen weekend heb ik de Tafelberg beklommen wat was het prachtig maar ook echt zwaar in de volle zon en warmte halverwege dacht ik al dat ik al ik kan echt niet meer, uiteindelijk de top wel bereikt en dat werd beloond met een prachtig uitzicht!
Maandagavond nog naar de zonsondergang en opkomst van de maan gekeken met een glaasje rosé dit was super mooi.
Aankomend weekend ga ik een Safari doen waar ik enorm veel zin in heb en benieuwd naar ben.

Ondertussen is mijn appartement ook nog verkocht ( ovb van financiering)..Esther nam mijn taken waar voor de makelaar wat heel fijn is!
Wel een heel gek idee nu ik hier in het verre Afrika zit..Daardoor ook nog wel behoorlijk onwerkelijk.
Weet in ieder geval wat me te doen staat als ik terug ben..Inpakken hihi.

Maar eerst nog genieten van de kids voor 1.5 week.
Dan nog een hoop mooie dingen gaan zien in de 6 daagse trip.
Het weer is hier prima..Veel zon..Lekkere temperatuur.. Vanmorgen voor het eerst regen gehad.

Liefs Inge

  • 15 Maart 2017 - 22:56

    Ria:

    Heel veel plezier nog
    Je bent sterk.
    Liefs ria

  • 16 Maart 2017 - 11:25

    Margret:

    Hoi Inge
    Wat spectaculair allemaal, eindelijk zie ik je reisverslag
    Heel veel al gehoord van de collega's
    Meid, geniet nog met volle teugen, het is je gegund
    Heel veel plezier
    Groeten Margret

  • 16 Maart 2017 - 13:16

    Ilona :

    Inge, alweer op de helft? Wat gaat het snel. Fijn om te lezen dat het nu wat beter gaat.
    Zo fijn ook voor jou dat je appartement verkocht is. Straks weer een nieuwe uitdaging. Zoeken naar een leuke woning en lekker alles inrichten. Maar voor nu eerst nog even dik genieten daar. Voor je het weet ben je weer thuis!
    Dikke knuffel Ilona

  • 17 Maart 2017 - 09:15

    Greet Hendriksen:

    Inge, gefeliciteerd met de verkoop van je woning en nog vele mooie ervaringen daar in Zuid Afrika.

    Geniet ervan.

    Groet Greet

  • 17 Maart 2017 - 09:34

    Sissie:

    Inge, wat een mooie ervaringen allemaal! Ik geniet met je mee!
    En wat gaat de tijd snel zeg! Geniet nog maar van alles!!!
    super dat je huisje verkocht is!!

  • 17 Maart 2017 - 16:53

    Gerda Ter Haar:

    ziet er gaaf uit hoor ,,,,
    mooi dat je je weer hebt opgepakt en er nu lekker van kunt genieten,
    gaaf van de verkoop,,
    heel veel succes en plezier nog,,tis zo weer om en hebben wij weer met je te doen,hahahahaha
    grapje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    geniet nog en tot gauw

    gerda

  • 18 Maart 2017 - 07:12

    Grietje:

    Dat ziet er super uit zeg als ik de foto's zie , wat een ervaring.
    En eveneens gefeliciteerd met de verkoop van je huis , ook snel gegaan / gedaan

  • 19 Maart 2017 - 10:44

    Marjolein:

    Hoi Inge,
    Wat een mooie ervaringen. Ik vind het knap dat je deze onderneming bent aangegaan en vind het fijn te lezen en n.a.v. de foto's dat je het goed hebt.
    En dan ook nog je huisje verkocht. Gefeliciteerd!
    Ik wens je nog een fijne tijd en veel leuke ervaringen.
    Groet, Marjolein

  • 20 Maart 2017 - 09:09

    Ceciel:

    Ha...Inge...
    Mooie verhalen ...wat maak je toch veel mee in die korte tijd!!!
    Genieten van de laatste weken ....
    Groetjes Ceciel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Wat een ervaring reizen!

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 76127

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 03 April 2017

Vrijwilligerswerk en rondreis!

19 Mei 2016 - 08 Juni 2016

Vietnam

29 Augustus 2015 - 04 Oktober 2015

Reis nummer 3 Aussie :-)

29 Augustus 2014 - 25 September 2014

22 daagse rondreis van noord naar zuid Thailand

09 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: