Eerste reisverslag vanuit Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Inge Tijmensen - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag vanuit Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Inge Tijmensen - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag vanuit Zuid Afrika

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanuit het warme en zonnige Zuid Afrika het eerste reisverslag ☺.
Ik heb een prima heenreis gehad, alles verliep erg vlot erg fijn! En ja het was best wel spannend alleen vooral de tussenlanding in Londen maar dat verliep ook zonder problemen het stond allemaal netjes aangegeven en werd de juiste kant op gewezen, moest een heel stuk met de bus naar een andere terminal en nadien nog een flink stuk lopen. Bij aankomst in Zuid Afrika stond me iemand van de organisatie op te wachten een erg vriendelijke dame. Er kwamen nog 2 meiden vanuit Zweden waar we nog even op moesten wachten. We werden naar het vrijwilligers huis gebracht op zo'n 10 minuten rijden. Ik deel er een kamer met 3 meiden. Er zijn momenteel wel zo'n 20 vrijwilligers aanwezig uit verschillende landen waaronder Zweden, Canada, Engeland, Amerika, Iraël. Het huis is prima met een woonkamer, keuken en badkamer. Er zit een supermarkt om de hoek en wat verderop een winkelcentrum. Er wordt aangeraden samen op pad te gaan met name in de avond ivm veiligheid. Er wordt doordeweeks heerlijk voor ons gekookt. Soms lunchen we in het huis en soms op een locatie tusen de 2 projecten door. Vanuit de organisatie wordt alles echt keurig geregeld! Maandag hebben we eerst wat algemene informatie gekregen na geluncht te hebben. De middag ben ik in het huis gebleven om alle spullen een beetje een plekje te geven en bij te komen van de lange reis. Dinsdsgmorgen kregen we een introductie. Na de lunch ben ik voor het eerst naar een project gebracht, dit was een soort van naschoolse opvang. Ik kon kiezen tussen 3 activiteiten en heb er voor gekozen te gaan kleuren met de kinderen. Nadien buiten nog gedanst op muziek. Vandaag mijn eerste hele werkdag gehad. Vanmorgen bij een project geweest waar de kinderen voor een periode van max een half jaar verblijven ( fostercare). Wij hadden nu de zorg voor de jongste kinderen die niet naar school gaan. We deden verschillende activiteiten waaronder yoga, kleuren, buitenspel. Dit was erg leuk. Vanmiddag naar een project waar de kinderen heen kunnen zodat ze niet op straat hoeven te zijn. Ons doel was om de oudere kinderen dmv spelletjes etc Engels te leren. Ook dit was erg leuk. De kinderen komen je graag een knufferl geven zo lief! Ik wordt ingedeeld in deze 3 projecten. Het weekend heb ik vrij. Ga zaterdag naar een markt in Kaapstad en zondag doe ik een excursie om de omgeving hier te leren kennen.
Er wordt hier Engels gesproken kan dit goed verstaan maar het spreken hiervan vind ik toch wel wat lastig merk ik dus daar ligt een mooie uitdaging voor mezelf ( voel me er onzeker in).

  • 01 Maart 2017 - 20:41

    Ria:

    Lieve Inge
    Mooi om te lezen waar je mee bezig bent
    Gooi de schroom van je af en spreek gewoon in het engels. Maakt niet uit om fouten te maken al pratende corrigeer je jezelf en dan komt het vanzelf goed. Geniet ze

  • 01 Maart 2017 - 21:22

    Sandra:

    Hallo Inge,
    Fijn te horen dat je reis goed is verlopen. Zaterdag kwam ik je nog tegen op de fiets en nu ben je al weer een paar dagen in Zuid Afrika. Zo te lezen heb je het naar de zin daar. Leuk ook al die verschillende nationaliteiten die je daar ontmoet. Ik wens je heel veel plezier. En dat Engels komt wel goed. Dat leer je daar vast heel snel. Have fun and take care.
    Lieve groet,
    Sandra

  • 02 Maart 2017 - 08:57

    Grietje:

    Hoi Inge,
    Na je verslag te hebben gelezen , gaat het je wel goed naar de zin daar.
    Zo leer je wel heel veel mensen kennen uit verschillende nationaliteiten ,
    endat Engels heb je dan ook zo onder de knie, want je moet wel . Al doende leert men haha
    En het werk leuk , geeft veel voldoening volgens mij.

    Inge geniet er van ,

    Groetjes Grietje

  • 02 Maart 2017 - 12:24

    Sissie:

    Hey Inge, fijn dat alles zo goed geregeld is. Dat voelt toch wel prettig denk ik bij al dat nieuwe wat op je pad komt. Zo te lezen gaat het gewoon hartstikke mooi worden! en dat Engels, dat komt vanzelf. na een week weet je niet beter haha
    Geniet maar lekker van alles wat je meemaakt!!
    Dikke knuffel,
    sissie

  • 02 Maart 2017 - 18:51

    Gerdie:

    Hoi Inge,

    Fantastisch om je op deze manier te volgen.
    Wat een onderneming, maar wat ontzettend leuk!!
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin.
    Geniet van alle mensen om je heen en het leven in Afrika!!
    Veel plezier

    Lieve groetjes Gerdie

  • 02 Maart 2017 - 18:52

    Koos En Ineke:

    Hoi Inge
    Zoals we lezen is alles naar zin. Fijn dat je een goede reis hebt gehad en op je bestemming bent aangekonen. Als vader zeg ik altijd geniet er van, van je werk en van de mensen om je heen.
    Maak er wat moois van.
    Koos en Ineke

  • 03 Maart 2017 - 18:54

    Mariette Hettinga:

    Hoi Inge
    Wat een leuk reisverslag
    Blij dat je droom nu echt werkelijkheid geworden is en dat het goed uit pakt.
    Zijn er mensen bij met wie je een klick hebt en met wie je veel optrekt
    En de kinderen , hoe reageren die op jouw
    Nu je gedwongen bent om constant Engels te praten leer je dit vanzelf , ik zou me hier geen zorgen overmaken
    Straks weet je niet anders meer en denk jezelfs in het Engels.
    Ik verheug me nu al weer op je volgende verslag
    Stetkte en veel liefs uit koud en regenachtig nederland☺
    Mariette







  • 09 Maart 2017 - 20:59

    Janny:

    Hallo Inge,

    Fijn dat de eerste dagen goed verlopen zijn, hoop dat je een geweldige tijd hebt. En ik zou me inderdaad over het engels niet zo druk maken...Hoop nog veel verslagen te lezen! Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Wat een ervaring reizen!

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 76145

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 03 April 2017

Vrijwilligerswerk en rondreis!

19 Mei 2016 - 08 Juni 2016

Vietnam

29 Augustus 2015 - 04 Oktober 2015

Reis nummer 3 Aussie :-)

29 Augustus 2014 - 25 September 2014

22 daagse rondreis van noord naar zuid Thailand

09 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: