Nieuwe uitdaging! - Reisverslag uit Eibergen, Nederland van Inge Tijmensen - WaarBenJij.nu Nieuwe uitdaging! - Reisverslag uit Eibergen, Nederland van Inge Tijmensen - WaarBenJij.nu

Nieuwe uitdaging!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 Januari 2017 | Nederland, Eibergen

Een jarenlange wens die uiteindelijk gaat uitkomen.
Het was in eerste instantie de bedoeling dit samen te gaan doen omdat ik het avontuur niet alleen aan durfde te gaan.
Maar uiteindelijk ging dat niet door maar was ik zelf al zo enthousiast
geworden dat ik alle moed bij elkaar heb verzameld en de beslissing heb genomen het avontuur alleen aan te gaan.
Over iets meer dan 6 weken vertrek ik naar Zuid Afrika- Kaapstad.
Ik vlieg van Amsterdam naar Londen ( 1.15 uur) en dan naar Kaapstad (12 uur) best wel spannend helemaal alleen ;-).
Op het vliegveld wordt ik dan opgehaald door de partnerorganisatie.
Ik volg de maandag en dinsdag een introductie en start op de woensdag met het vrijwilligerswerk.
Zal van maandag tot en met vrijdag werken en heb de weekenden vrij.
Verblijf in een vrijwilligershuis met internationale vrijwilligers (tot op heden geen andere Nederlanders).
Er wordt daar doordeweeks voor ons gekookt jaja wat een luxe.
In de weekenden kun je op pad gaan en dien jezelf te zorgen voor je maaltijden.
Zal iedere dag van het vrijwilligershuis naar mijn werkplek gebracht worden en weer terug ook wel zo prettig.
Na 4 weken start ik op de maandag nog met een 6 daagse rondreis..na al het harde werken nog een klein deel van het land bekijken..mooie combi!

Ondertussen druk met de voorbereidingen.
Diende mijn eigen vliegticket te boeken, VOG (verklaring omtrent gedrag) is aangevraagd en binnen.
21 Januari ga ik nog een dagje naar Amsterdam om een vrijwilligersbijeenkomst bij te wonen ( dit is verplicht als je met kinderen gaat werken), hierin krijg je uitleg over je rol als vrijwilliger.

De tijd vliegt dus voor je het weet zijn de 6 weken alweer voorbij.
Ik kijk er enorm naar uit..ben super benieuwd hoe ik het zal gaan ervaren.
Een uitdaging is het zeker.
En ja vind het ook reuze spannend :-)!!!
Op naar een nieuw avontuur.
Dankbaar dat ik dit mag en kan gaan meemaken.
Ik zal proberen jullie op deze manier weer op de hoogte te houden van mijn ervaringen.

  • 13 Januari 2017 - 18:52

    Sharon Tijmensen:

    Een mooie reis in het vooruitzicht. Je zult hier vast hele andere ervaringen opdoen dan bij de andere reizen. Alvast veel plezier.

    Liefs,
    Sharon

  • 14 Januari 2017 - 11:42

    Koos En Ineke:

    Hoi Inge

    Heel spannend, maar een zeer goede keus gemaakt, ga ervan genieten en maak er wat moois van.

    Koos en Ineke

  • 14 Januari 2017 - 20:06

    Mariët:

    Hallo Inge,

    Respect hoor, ben heel benieuwd naar jou ervaringen,
    ik wil het zeker volgen.

    Succes Mariët

  • 14 Januari 2017 - 22:54

    Ria Van Doorn:

    Mooi dat je zelfstandig op pad gaat. Een heel nieuwe weg naar Afrika.
    1e reisverslag krijgt al een 10 van mij.
    Vind het geweldig wat je onderneemt.
    Hoop dat het zo wordt wat je er van verwacht.
    Zo af en toe dicht bij jezelf blijven en de rust nemen.
    Topper heel veel succes met de verdere voorbereiding.
    Liefs ria

  • 14 Januari 2017 - 23:09

    Annelies:

    Hey Inge,

    Wat moedig en spannend dat je deze uitdaging in je eentje aangaat. Gaaf dat je in een internationale griep zit, dat maakt het alleen maar leuker, denk ik (en een mooie uitdaging voor je Engels

  • 14 Januari 2017 - 23:13

    Annelies:

    Ik zie dat er een stukje tekst is weggevallen:-)...
    Fijn dat ik weer mag meegenieten van je avonturen. Zelf ben ik in 2014 in en rondom Kaapstad geweest en ik vond het prachtig daar.

    Liefs,
    Annelies

  • 15 Januari 2017 - 11:16

    Lia:

    Hoi Inge
    Spannend hoor wat een uitdaging ,knap dat je toch je droom volgt..
    Daar is veel moed voor nodig....
    Ga je zeker volgen.

  • 15 Januari 2017 - 13:15

    Sandra:

    Hoi Inge,

    Wat een mooi vooruitzicht. Spannend ook. Heel veel plezier met de voorbereidingen.

    Lieve groet,
    Sandra

  • 20 Januari 2017 - 16:22

    Rebecca Stoelinga:

    We zijn trots op onze zus! Mooi vooruitzicht en een verrijkende ervaring. Fantastisch voor je. Veel plezier en mooie momenten daar gewenst!
    Kus van ons drie xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Wat een ervaring reizen!

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 76132

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 03 April 2017

Vrijwilligerswerk en rondreis!

19 Mei 2016 - 08 Juni 2016

Vietnam

29 Augustus 2015 - 04 Oktober 2015

Reis nummer 3 Aussie :-)

29 Augustus 2014 - 25 September 2014

22 daagse rondreis van noord naar zuid Thailand

09 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: