Voorbereidingen.. - Reisverslag uit Eibergen, Nederland van Inge Tijmensen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen.. - Reisverslag uit Eibergen, Nederland van Inge Tijmensen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen..

Blijf op de hoogte en volg Inge

17 Mei 2015 | Nederland, Eibergen

Lieve mensen,

Er staat al weer even een volgende reis op de planning.
Als je eenmaal een reis hebt gemaakt wil je niet anders meer hihi.
Het is en blijft zo'n bijzondere ervaring waar ik enorm van geniet.
En ja als het kan zeg ik maar DOEN!
Dit keer was het even zoeken waar het nu naar toe zou gaan, er hebben verschillende dingen de revue gepasseerd, waaronder Zuid-Afrika en vrijwilligerswerk in Afrika maar dit is het dus beide niet geworden.
De kans deed zich voor om met Lobke naar Australië te gaan en dit was al lang een wens van me dus heb de kans gegrepen.
Maar goed voor 3 of 4 weken naar Australië was wat kort dus op het werk geprobeerd toch nog wat langer vakantie te krijgen en ook dat lukte uiteindelijk.
Dus niets hield me nog tegen :-).
Uiteindelijk besloten om voor 5 weken te gaan, het wordt iedere reis een beetje langer ;-).
Dit keer geen georganiseerde groepsreis maar alles zelf plannen wat een uitdaging maar zo leuk!
Na wat overleg zijn we uit onze route gekomen en hebben we vast de vliegtickets geboekt. (zie voor de route de foto).
Daarna verder op onderzoek, waar stoppen we, wat willen we zien etc.
Ondertussen werd de samenstelling van de reis ook ineens wat 'onzeker' en zouden we met 3,4 of 5 personen kunnen gaan.
Uiteindelijk is het met 4 man geworden, er gaat nog een stel met ons mee die ook mee waren naar Thailand.
Nu wordt het i.p.v. met de camper (wat ik stiekem wel een heel klein beetje jammer vind) rondreizen met een auto en dan overnachten in appartementen (dat geeft wel weer wat meer comfort).
Afgelopen weekend zijn we bij elkaar gekomen en hebben we de route in zijn geheel uitgestippeld en alvast alle appartementen geboekt een heel karwei (bedankt Lobke!!!) maar een fijn idee dat het vast staat.
Zo krijg ik ook steeds meer een indruk van hoe het er straks een beetje uit zal gaan zien.
Wel blijft het nog wat onwerkelijk voor mezelf maar kijk er enorm naar uit, dot wordt weer een prachtige ervaring.
En toch ook bijzonder voor me omdat mijn lieve zus me 12 jaar geleden al voor ging en ik dit nu toch ook nog mag gaan ervaren.
Ook ga ik nog een bezoekje brengen aan de tante van mijn moeder die daar woont, daar komen we namelijk bijna langs, mijn moeder is hier zelf al meerdere keren geweest voor een lange vakantie.
Verder zullen we starten met een trip naar de zoo van Steve Erwin.
En we gaan nog zoveel meer moois zien onderweg teveel om op te noemen, dat komt hopelijk straks als ik daar ben en wat reisverslagen zal kunnen gaan typen.
Onze reis zal in ieder geval starten in Brisbane na een vlucht van 24 uur pffff, en dan is ons eindpunt Adelaide en van daaruit zullen we naar Sydney vliegen om daar onze reis te eindigen om vervolgens weer naar Amsterdam te vliegen na 5 dagen.
Ondertussen houden we ons nog bezig met alle voorbereidingen.
Onder andere nog wat excursies uitzoeken, de auto reserveren, een internationaal rijbewijs aanvragen (en dan maar hopen dat ik durf te gaan rijden in Australië want dat vind ik toch wel erg spannend).
Over 105 dagen gaan we!!!
Wordt vervolgd....

Liefs Inge

  • 17 Mei 2015 - 21:16

    Ivanka:

    Heel veel plezier alvast met alle voorbereidingen !

  • 17 Mei 2015 - 23:25

    Brigitte:

    Heel veel succes met de voorbereiding.
    Spannend allemaal.
    Leuk dat je ons weer op de hoogte houd

  • 18 Mei 2015 - 10:47

    Cilia Wilens:

    lieve Inge
    het vergt weer heel wat voorbereidingen,omdeze reis te mogen maken,
    en zeker is dat spannend ,maar zie aan je hoe je er van geniet.
    en de maanden vliegen voorbij en dan is het zover .
    geniet daar ook maar van hoor!
    liefs Cilia

  • 18 Mei 2015 - 14:09

    Rebecca Stoelinga:

    Hey lieve wereldreizigster,

    met een glimlach lees ik je tekst en ooo wat verheug ik me al op je enthousiaste berichtjes om straks mee te mogen genieten met een volgende nieuwe reis die je gaat maken. Ook voor je reisgenoten heel veel plezier bij het maken van de plannen, voorpret etc etc!! Het is je gegund lieve Ing, geniet er met volle teugen van!

    Liefs van ons drie xxx

  • 18 Mei 2015 - 18:28

    Christel:

    Zo gave reis!! Ik ga je volgen via je blog!!
    Dubbel genieten he ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eibergen

Inge

Wat een ervaring reizen!

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 76149

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 03 April 2017

Vrijwilligerswerk en rondreis!

19 Mei 2016 - 08 Juni 2016

Vietnam

29 Augustus 2015 - 04 Oktober 2015

Reis nummer 3 Aussie :-)

29 Augustus 2014 - 25 September 2014

22 daagse rondreis van noord naar zuid Thailand

09 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: